The Amazing Race-Prvky závodu

11. listopad 2011 | 15.14 |
ROAD INFO
ROUTE INFO: je jednoduše informace o trase, nebo úkolu. Týmy ho vytahují z legendární žluté obálky, která je symbolem celé soutěže a ve většině případů zahrnuje místo kam se tým musí vydat a popisuje úkoly, které musí vykonat. Obsahuje i detaily, které nesmí být opomenuty. Týmy provází celým závodem. Od začátku první epaty, až ke konečnému vítězství.

 

 

 
DETOUR
DETOUR: (objížďka) spolu s ROAD BLOCK je základním pilířem každé etapy. Objížďka je povinný úkol pro tým. Zahrnuje možnost volby mezi dvěma úkoly, které jsou předem připraveny a tým se musí rozhodnout, který chce splnit. Pokud se rozhodne špatně a vybraný úkol mu nepůjde, může ho vyměnit a udělat druhý. Objížďka je povinná a proto její nesplnění znamená vyřazení ze závodu. Úkoly jsou ve většině případů dělané jak pro sportovně, tak pro intelektuálně založené týmy. Proto úkoly v objížďce nikoho nezvýhodňují.

 
ROAD BLOCK
ROAD BLOCK: (zátaras) spolu s DETOUR je základním pilířem každé etapy. Zátaras je povinný úkol pro jednoho člena týmu, který musí splnit předem daný úkol. Nemá tedy možnost výběru, jako při objížďce. Pokud jeden člen z týmu vezme zátaras, pak ho druhý nesmí vystřídat a tým je na něm zaseknutý do té doby, dokud ho nesplní. Pokud se jim to z nějákého důvodu nepovede, vypadávají ze závodu, zátaras je povinný.

 

 
FAST FORWARD
FAST FORWARD: (zrychlení) se ve většině případů objeví v závodě pouze jednou. Většinou se objevuje až k závěru závodů a proto tak tým, který ho využije dostane skvělou šanci na upevnění vedení, nebo přeskočení svých protihráčů. Zrychlení je  speciální úkol, který může splnit pouze jeden tým. Pokud se ho rozhodnou udělat dva týmy, ten rychlejší zvítězí a může jet rovnou do epapové zastávky. Přeskočí tedy zátaras i objížďku a ve většině případů vyhraje celou etapu. Druhý tým se musí vrátit a udělat klasické úkoly etapy. Zrychlení většinou využije jenom jeden tým (ten který průběžně vede), ostatní raději neriskují a do zrychlení se nepouštějí.

 
U-TURN
U-TURN: (obrat) je prvním zákeřným prvkem hry. Je k zahrání hned po objížďce a tým, který ho využije může "obrátit" jiný, kterému chce uškodit. Obrácený tým se pak musí vrátit a udělat druhý úkol objížďky. Celý tým je tedy zdržen a celkové pořadí se zamíchá. Obrat není povinný a žádný z týmů ho nemusí využít, to je ale díky velkému startovnímu poli dost nepravděpodobné. Obrat se objevuje v závodě maximálně 2x a vyskytuje se až v novějších řadách The Amazing Race. Existují dva druhy, "klasický" a "skrytý". V jednom zdržený tým ví kdo ho obrátil, v druhém ne.

 
YIELD
YIELD: (zdržení) je předchůdce U-TURNu, objevuje se tedy ve starších řadách. Nejde o nic jiného, než o zdržení konkurenčního týmu. Tým, který využije "zdržení", zdrží konkurenční tým na 30 minut. Ten po uplynutí času může v závodu pokračovat. "Zdržení" stejně jako U-TURN není povinné, proto ho nikdo z týmů nemusí využít.
 

 


 

 
SPEED BUMP

SPEED BUMP: (retardér) je důležitý prvek hry. Některé etapy závodu jsou "nevyřazovací", proto tým, který doběhne poslední nemusí být vyřazen. Pokud poslední tým má to štěstí a doběhl poslední zrovna v etapě, v které se nevyřazuje, čeká ho v další trest v podobě "retardéru". To je úkol navíc, který musí splnit pouze on a nikdo jiný. Vyráží tedy z posledního místa a k tomu má časovou zátěž v podobě tohoto úkolu.
 

 
INTERSECTION
INTERSECTION: (křižovatka) je prvek hry, který se objevuje jen v některých řadách. Donutí dva týmy, aby spolupracovaly. To je v některých sezónách, kdy jsou všichni na nože celkem obtížně realizovatelné, proto je tento prvek tak zajímavý. Spolupráce týmů je povinná, proto tým, který si není schopný najít parťáka, musí čekat na další, který by se s ním spojil a může tak ztratit mnoho času. Křižovatka ve většině případů platí pouze na jeden úkol objížďky, nebo zátarasu. Poté jsou týmy rozpojeny a mohou dál pokračovat zvlášť.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 2 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře